?

Log in

Tue, Dec. 2nd, 2003, 05:05 pm
slappytanker:

Okay this one is super easy:

********

One of four
Bloodline pure
History and secrets
I buried them low and deep

Listened
Spoke
Disagreed
Left

If you heard me speak
You may not understand
But the last words your hear
Were my sole command

I left behind
My virtues; my beliefs
And one day
My work will be finished


Who am I?

********

Tue, Dec. 2nd, 2003 03:37 pm (UTC)
zebbie356

Is it Salazar Slytherin?

One of four
Bloodline pure
History and secrets
I buried them low and deep

Salazar Slytherin was one of the four founders of Hogwarts. He was a pureblood, and he buried secrets and history in the Chamber of Secrets.

Listened
Spoke
Disagreed
Left

He listed to what the other founders had to say, he said his piece, disagreed with the rest and left.

If you heard me speak
You may not understand
But the last words your hear
Were my sole command

He was from way back in the day, so we wouldn't really understand his language. I don't really get the last words/sole command thing.

I left behind
My virtues; my beliefs
And one day
My work will be finished

At Hogwarts he enstilled in the Slytherins his virtues and beliefs of bloodlines and such. And one day Voldemort will finish his work.

Who am I?

Salazar Slytherin

Tue, Dec. 2nd, 2003 03:40 pm (UTC)
mithfalas

Ahh you beat me to it by 2 minutes :(

Tue, Dec. 2nd, 2003 03:44 pm (UTC)
slappytanker

::points and laughs::

;)

Tue, Dec. 2nd, 2003 03:43 pm (UTC)
slappytanker

::rings the victory bells::

YOU WIN!!! Right on, chick. And now you get to ask the next one ;)

Wed, Dec. 3rd, 2003 07:17 am (UTC)
zebbie356

Yay! I'll think of a riddle during/after school.

Sat, Dec. 6th, 2003 11:35 pm (UTC)
slappytanker

hey chick I'm gonna give ya until Monday evening before I allow anyone else to post a new riddle - cool?

Sun, Dec. 7th, 2003 07:33 pm (UTC)
zebbie356

Sorry. My computer was down, I'll post my riddle tomorrow after school.

Sun, Dec. 7th, 2003 07:58 pm (UTC)
slappytanker

mmmm k :-D

Tue, Dec. 2nd, 2003 03:39 pm (UTC)
mithfalas

Slytherin. Salazar slytherin. non?

Tue, Dec. 2nd, 2003 03:42 pm (UTC)
slappytanker

and WHY have you not joined yet??!?!??! ::smacks yer ass::

Tue, Dec. 2nd, 2003 03:44 pm (UTC)
mithfalas

HEH. Because I like how you slap my ass... that's why.

Haha. No.... I've just discovered. and soooo I'm joinning at the moment =D

Tue, Dec. 2nd, 2003 03:45 pm (UTC)
slappytanker

YAY!!!!!

Tue, Dec. 2nd, 2003 03:46 pm (UTC)
mithfalas

oh yeah. Look who just joined. Oh yah oh yah I'm good!

heh. and i'm going to cry now because you pointed and laughed.


-sobs-

Tue, Dec. 2nd, 2003 03:50 pm (UTC)
slappytanker

::points and laughs at boys who cry::

Warrior? ;)

Tue, Dec. 2nd, 2003 03:51 pm (UTC)
mithfalas

EFF YOU BEYACH

Tue, Dec. 2nd, 2003 03:52 pm (UTC)
slappytanker

You know you love a good tease, dude. XD

Tue, Dec. 2nd, 2003 03:55 pm (UTC)
mithfalas

Yeah i do. Because I'm a warrior who doesn't really cry. You thought I was crying...

-tear-

PSYCH!

Tue, Dec. 2nd, 2003 03:57 pm (UTC)
slappytanker

Hey crying is actually good for ya.

Come on, let's watch RoTK together - ya know it's gonna be a tear-jerker. I'm already planning on making another pouch for my Dernhelm costume - a pouch for tissues. ::holds back tears until DEC16::

Tue, Dec. 2nd, 2003 03:59 pm (UTC)
mithfalas

Yeah.... I know I'm actually going to cry.

Tue, Dec. 2nd, 2003 04:01 pm (UTC)
slappytanker

The trailer - even on my craptastic old monitor - made me cry a lot. It all started with the speech "I see in your eyes, the same fear that would take the heart of me".

Wow. I could go on and recite the whole damn thing. Scary.

Tue, Dec. 2nd, 2003 04:05 pm (UTC)
mithfalas

I definitely would.

The Two Towers made me cry enough...

"No parents should have to bury his child...."

Tue, Dec. 2nd, 2003 04:11 pm (UTC)
slappytanker

The Two Towers made me cry enough...

Amen to that! I went to the premier, all dressed as this bad-ass wraith and then I was BAWLING.

The scene with Arwen and Elrond practically had me BAWLING. Aragorn... Elessar... ::weeps::

That part made me cry in the books...

Tue, Dec. 2nd, 2003 04:13 pm (UTC)
mithfalas

Aww mannn yah.

But apparently The Return of the King is like 10000000000000023985719274801275981-72589723-985798-1235 times more sad than the other films..... So I'm ready with my two-towers-tissues. =D

Tue, Dec. 2nd, 2003 04:31 pm (UTC)
slappytanker

Totally - the visualization is enough in the books, but seeing it live will just be UGH.

Have you seen the poison!Elijah pic? It's amazing.

Tue, Dec. 2nd, 2003 05:16 pm (UTC)
mithfalas

What picture is this?!

Tue, Dec. 2nd, 2003 05:20 pm (UTC)
slappytanker

Whoa.

I LOVE that pic.

Tue, Dec. 2nd, 2003 05:22 pm (UTC)
mithfalas

Ew gah yeah that freaks me out.

Tue, Dec. 2nd, 2003 05:34 pm (UTC)
slappytanker

I like how one eye is normal and the other one is FREAKY

Tue, Dec. 2nd, 2003 05:36 pm (UTC)
mithfalas

I don't like it one bit. It's scary as hell. And it makes me want to cry :'(

-cries-

well i'm not really crying you know.... we won't get into that again.

But it's STILL SCARY AS HELL!

Tue, Dec. 2nd, 2003 05:39 pm (UTC)
slappytanker

It... uh.... it.... well...

it actually turned me on.

I KNOW, FREAKY.

Tue, Dec. 2nd, 2003 06:04 pm (UTC)
mithfalas

Now I'm really scared >.>

Tue, Dec. 2nd, 2003 06:11 pm (UTC)
slappytanker

;p

Tue, Dec. 2nd, 2003 06:35 pm (UTC)
mithfalas

Hehe.


I've got something, listen now
This one is real good, you'll see
We'll send a present to his door
Upon there'll be a note to read
Now, in the box we'll wait and hide

Until his curiousity
Entices him to look inside
And then we'll have him
One, two, three


I don't know what I'm doing. I should be doing homework :-\

Tue, Dec. 2nd, 2003 06:52 pm (UTC)
slappytanker

You're such a goober!

Do your homework!!!

Tue, Dec. 2nd, 2003 07:28 pm (UTC)
mithfalas

i'm trying.. this is difficult....

Sat, Dec. 6th, 2003 11:12 pm (UTC)
ronsbrokenwand: yeah...

Um, you guys... I'm lost. I joined LJ awhile back to start my HP parody journal, but I never did... So, I have no clue what I'm doing. And you're conversating... where's the new riddle?! Wuzzda dillyo? And when someone DOES post a new riddle, how do you do that instead of just adding a comment? I am logged in aren't I... ? ...

~Sarah... um, yeah... those eyes are making me nauseaus...

Sat, Dec. 6th, 2003 11:34 pm (UTC)
slappytanker: Re: yeah...

We're awaiting zebbie356 to ask the next riddle. It's been a few days - I'll give it until Monday, and then someone else can ask the next riddle.

friend me back, hooker.

Sat, Dec. 6th, 2003 11:34 pm (UTC)
ronsbrokenwand: Re: yeah...

Holy crap on a stick... Karen you sick bizzatch! Yeah that pic of Elijah was kind of... WAIT! YOU FREAK! *slaps self* LOOK WHAT YOU'VE DONE TO ME!